۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
تعداد بازدید: ۲۹۳۴۹۱
کارشناس صنعت خودرو گفت:هدف دولت صنعت خودروی برقی چینی است زیرا می‌تواند در شرایط موجود راحت تر با چینی‌ها تجارت کند و بجای تامین ارز با آن ها تهاتر کند و در ازای نفت خودروی برقی وارد کند.
کد خبر: ۳۵۱۷۶

 سناریوی بازار موبایل در کمین صنعت خودرو!| دستی که از جیب مردم بیرون نمی‌آید

تعرفه‌های بالای وارادت خودرو راهی برای جبران کسری بودجه!

مسیح فرزانه کارشناس خودرو  در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خطوط، که چرا با تعرفه‌های تعیین شده، وارد کننده به سمت واردات خودروهای ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار رفته؟ پاسخ داد: کاملاً مشخص است. واردات این خودروها برای دولت درآمد و سود قابل قبول‌تری دارد که می‌تواند کسری بودجه خود را از این طریق تامین نماید. با توجه به قول‌های وزیر صمت مبنی بر تحویل ۱۰۰ هزار خودرو تا پایان سال در حالی که ۱۵۰۰ تا ۶۰۰ دستگاه شماره‌گذاری شده است، نشان دهنده این است که ماشین‌های وارداتی محدود خواهند شد و متاسفانه این واردات به جای کمک به بازار خودرو می‌تواند آسیب زننده باشد چرا که خودروی محدود یعنی بازار محدود، خودروی محدود در دست افراد محدودی قرار می‌گیرد و در این بخش آنها می‌توانند تعیین کننده قیمت خودرو باشند همانند اتفاقی که برای گوشی‌های اپل در بازار موبایل رخ داد. در این زمان هنگامی که نوسانی در قیمت خودرو در بازار رخ می‌دهد این خودروهای محدود پالس منفی صادر می‌کنند و پالس منفی یعنی افزایش قیمت!

بیشتر بخوانید: خودروساز‌های دولتی و قطعه سازان دچار مشکل کمبود نقدینگی هستند|تعرفه‌های بالای وارادت راهی برای جبران کسری بودجه!

 سناریوی بازار موبایل در کمین صنعت خودرو!| دستی که از جیب مردم بیرون نمی‌آید

تهاتر نفت با خودروی چینی

کارشناس صنعت خودرو خاطر نشان کرد: بازار واردات خودرو با بهانه تامین ارز به سمتی هدایت شد که چینی‌ها بتوانند در آن سهم داشته باشند. چرا که با وضع موجود تحریم‌ها دولت می‌تواند در ازای فروش نفت و فرآورده‌های پتروشیمی خودرو وارد کند که این یک نوع فاینانس به حساب می‌آید. در حال حاضر شاهد تاکید مسئولین در وزارتخانه بر واردات خودروهای برقی هستیم در حالی که زیرساخت‌های این خودروها بسیار گران است و هنوز در کشور تامین نشده و زمانی که این صحبت‌ها را در کنار حرف‌هایی که جدیداً مبنی بر تامین یک میلیارد دلار یا یورو برای واردات خودروهای برقی قرار می‌دهیم و محدودیت‌هایی که در حال حاضر  برای تامین ارز وجود دارد و همچنین گران بودن خودروهای برقی سایر کشورها نسبت به تولیدات چین و حجم بالای خودروهای برقی در چین این موضوع می‌رسیم که هدف دولت صنعت خودروی برقی چینی است زیرا می‌تواند در شرایط موجود راحت تر با چینی‌ها تجارت کند و بجای تامین ارز با آن ها تهاتر کند و در ازای نفت خودروی برقی وارد کند.

برچسب ها: خودرو تهاتر چین خودروی چینی واردات خودرو تعرفه واردات-گمرک نفت
ارسال نظر
آخرین اخبار